روانشناسی

ساخت وبلاگ

ترک اعتیاد به مواد توهم زا با نوع ترک اعتیاد به مواد اعتیاد آور دیگر مانند مواد مخدر (تریاک، هروئین..) یکسان نبوده و افراد در صورت عدم مصرف هیچ نشانه ی فیزیکی در واقع نشانه های خماری را نشان نمی دهند. پس اگر این مواد اعتیاد آور نیستند چرا مصرفشان ممنوع بوده؟ و یا چرا آن ها جزء موادی طبقه بندی می کنند که جهت ترک، نیاز به کمک متخصص می باشد؟ آیا ادامه و یا قطع مصرف آن می تواند مشکلاتی را به وجود آورد؟ چه درمان هایی برای این مواد وجود دارد؟ برای اطلاع از انواع مواد توهم زا کلیک کنید.
 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه تشخیص و درمان اعتیاد به مواد توهم زا می توانید با مشاوارن مرکز مشاوره روانشناسی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت با شماره 9099075228 تماس بگیرید. 

 

روانشناسی...
ما را در سایت روانشناسی دنبال می کنید

برچسب : ترک اعتیاد به مواد توهم زا, درمان اعتیاد به مواد توهم زا, ترک مواد توهم زا, نویسنده : پوریا honareh-zendegi بازدید : 154 تاريخ : سه شنبه 30 مرداد 1397 ساعت: 21:12

ترک مواد محرک به صورت ناگهانی می تواند موجب بروز نشانه هایی شود، اما علائم آن ها با علائم ترک مواد مخدر(افیونی) متفاوت می باشد. محرک ها موادی هستند که عمدتا باعث سرخوشی، بی خوابی، افزایش میل جنسی، وکاهش اشتها می شوند. از جمله محرک ها می توان به کوکائین، شیشه، آمفتامین ها و متامفتامین اشاره کرد. مصرف آن ها باعث وابستگی زیاد روانی می گردد. از آنجا که تاثیر آن ها بر مغز کوتاه بوده خیلی سریع تعداد دفعات مصرف افزایش می یابند. در بعضی از این موادی که ذکر شد وابستگی شدید فیزیکی نیز رخ می دهد، آمفتامین ماده محرکه ای که با قطع ناگهانی آن نشانه هایی چون دل پیچه، تهوع، اسهال، و حتی تشنج بروز می کند. با توجه به مقدمه ای که ذکر شد ترک انواع مواد محرک برعکس آنچه که مصرف کنندگان تصور می کنند کار چندان آسانی نخواهد بود. آیا ترک آن غیر ممکن بوده و یا درمان قطعی وجود دارد؟ چه راه های درمانی برای ترک اعتیاد به مواد محرک وجود دارد؟ برای اطلاع از سایر انواع مواد اعتیاد آور کلیک کنید.

 

 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه تشخیص و درمان اعتیاد به مواد محرک می توانید با مشاوارن مرکز مشاوره روانشناسی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت با شماره 9099075228 تماس بگیرید.  

روانشناسی...
ما را در سایت روانشناسی دنبال می کنید

برچسب : ترک اعتیاد به مواد محرک, درمان اعتیاد به مواد محرک, ترک مواد محرک, نویسنده : پوریا honareh-zendegi بازدید : 171 تاريخ : سه شنبه 30 مرداد 1397 ساعت: 17:30

مواد توهم زا دسته ای از مواد هستند که منجر به تحریف عمیق در ادراک واقعیت می شوند، روان پریشی زا نام دیگر آن ها است. از دیرباز این ماده را به دلیل حالات عجیب و فضایی که ایجاد می کند، مورد توجه قرار گرفته است. تا به حال وابستگی و علائم ترک در این مواد گزارش نشده است، اما از لحاظ روانی می تواند بر فرد اثراتی بگذارد که در دراز مدت عوارض آن بر خود و زندگی اش مشهود می شود. در ادامه به معرفی مواد توهم زا، عوارض و درمان اعتیاد به آن ها را بحث خواهیم کرد.
 

برای دریافت مشاوره در زمینه تشخیص و درمان اعتیاد به مواد توهم زا می توانید با مشاوارن مرکز مشاوره روانشناسی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت با شماره 9099075228 تماس بگیرید. 

 

روانشناسی...
ما را در سایت روانشناسی دنبال می کنید

برچسب : مواد توهم زا, انواع مواد توهم زا, عوارض اعتیاد به مواد توهم,زا, علائم اعتیاد به مواد توهم زا, درمان اعتیاد به ماد توهم زا, نویسنده : پوریا honareh-zendegi بازدید : 191 تاريخ : سه شنبه 30 مرداد 1397 ساعت: 16:22

مواد توهم زا دسته ای از مواد هستند که منجر به تحریف عمیق در ادراک واقعیت می شوند، روان پریشی زا نام دیگر آن ها است. از دیرباز این ماده را به دلیل حالات عجیب و فضایی که ایجاد می کند، مورد توجه قرار گرفته است. تا به حال وابستگی و علائم ترک در این مواد گزارش نشده است، اما از لحاظ روانی می تواند بر فرد اثراتی بگذارد که در دراز مدت عوارض آن بر خود و زندگی اش مشهود می شود. در ادامه به معرفی علائم اعتیاد به مواد توهم زا، عوارض و درمان اعتیاد به آن ها را بحث خواهیم کرد.
 

برای دریافت مشاوره در زمینه تشخیص و درمان اعتیاد به مواد توهم زا می توانید با مشاوارن مرکز مشاوره روانشناسی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت با شماره 9099075228 تماس بگیرید. 

 

روانشناسی...
ما را در سایت روانشناسی دنبال می کنید

برچسب : مواد توهم زا, انواع مواد توهم زا, عوارض اعتیاد به مواد تواهم زا, علائم اعتیاد به مواد توهم زا, درمان اعتیاد به مواد توهم زا, نویسنده : پوریا honareh-zendegi بازدید : 209 تاريخ : دوشنبه 29 مرداد 1397 ساعت: 18:23

آموزش جنسی کودکان مهمترین مسئله ای می باشد که می توان با استفاده از آن از آزار جنسی در کودکان جلوگیری کرد. آموزش مسائل جنسی به کودکان با آموزش جنسی بزرگسالان بسیار متفاوت است. در آموزش جنسی کودکان نباید مسائل جنسی را همانند آموزش مسائل جنسی بزرگسالان برای آنان توضیح داد. به خاطر حس کنجکاوی در کودکان، والدین با سوالاتی در مورد مسائلی جنسی از جانب آنان مواجه می شوند که نیازمند اطلاعات می باشند. خانواده ها باید در پاسخگویی به این سوالات و آموزش جنسی به کودکان هوشیار باشند. والدین برای پاسخگویی به این سوالات نباید بگویند که این حرف زشته، دیگه این حرف رو نزنی ها و یا جواب های مشابه به این گونه سوالات کودکان بدهند. چرا که والدین با دادن این گونه پاسخ ها به کودکان کنجکاوی آنها را بیش از پیش تحریک می کند و همین امر سبب می شود که کودک سوال خود را از کسی دیگر بپرسد. این گونه پاسخ ها از جانب اطرافیان کودک ممکن است پاسخ های صحیحی نباشد و برای کودک بسیار خطرناک است. از طرف دیگر با توجه به پیشرفت تکنولوژی های ارتباطی و اطلاعاتی در زندگی های نوین امروز، موجی از اطلاعات درست و نادرست در مورد مسائل جنسی در اختیار افراد مختلف از جمله کودکان قرار داده شده است که می تواند کودکان را به مسیر های اشتباهی سوق دهد. والدین با آموزش جنسی صحیح به کودکان می توانند از کودک خود در مقابل بسیاری از مسائل و عوامل مختلف که آنان را تهدید می کند، محافظت نمایند.

 

برای کسب اطلاعات بیشتر درمورد نحوه صحیح آموزش جنسی کودکان می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت با شماره 9099075228  تماس بگیرید.

 

روانشناسی...
ما را در سایت روانشناسی دنبال می کنید

برچسب : آموزش مسائل جنسی به کودکان, تربیت جنسی کودکان, تربیت جنسی, نویسنده : پوریا honareh-zendegi بازدید : 193 تاريخ : دوشنبه 29 مرداد 1397 ساعت: 17:58

اعتیاد به مواد محرک، شامل موادی است که تاثیر فعال کننده بر دستگاه عصبی دارند. این مواد با ساختار شیمیایی متفاوت می توانند آثار جسمانی و روانی متفاوتی در افراد ایجاد کنند. همچنین می توانند مشکلاتی برای مصرف کننده مثل اعتیاد، مسمومیت و علائم ترک را ایجاد نماید. از جمله ی این مواد می توان به کوکائین، آمفتامین ها، متامفتامین، نیکوتین و کافئین اشاره کرد. در ادامه تلاش شده هر یک از مواد محرک به اختصار توضیح داده شود. برای اطلاع از انواع مواد اعتیادآور کلیک کنید.
 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه تشخیص و درمان اعتیاد به مواد محرک می توانید با مشاوارن مرکز مشاوره روانشناسی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت با شماره 9099075228 تماس بگیرید. 

 

روانشناسی...
ما را در سایت روانشناسی دنبال می کنید

برچسب : انواع مواد محرک, عوارض اعتیاد,به مواد محرک, علائم اعتیاد به مواد محرک, اعتیاد به مواد محرک, نویسنده : پوریا honareh-zendegi بازدید : 146 تاريخ : دوشنبه 29 مرداد 1397 ساعت: 16:34

انواع مواد مخدر شامل موادی است که از گیاه خشخاش به دست می آیند، افیون نام دیگر ترکیبات این گیاه می باشد. عموما مصرف آن ها باعث احساس بی حسی و کرختی، تسکین درد، و خواب های عمیق می شود. همین طور افیون ها به منظور مصارف پزشکی و دارویی تولید می شود، اما جهت مصارف غیر قانونی و با اهداف دیگر نیز مصرف می شوند. نخستین متون در دسترس به استفاده از این گیاه به عنوان داروی ضد اسهال اشاره دارد. شیخ الاسلام ابو علی سینا و زکریای رازی از نخستین پزشکانی هستند که درباره ی خواص درمانی این ماده تعریف نموده اند. اما طولی نکشید که به دلیل علائم و حالاتی که در فرد "لذت" ایجاد می کرد، سوء مصرف شد و عوارض مصرف در مصرف کنندگان با گذر زمان بیشتر مشهود گردید. در ادامه به معرفی انواع مواد افیونی و شبه افیونی، عوارض اعتیاد به مواد مخدر, مصرف، علائم اعتیاد به مواد مخدر خواهیم پرداخت. برای اطلاع از مواد اعتیاد آور کلیک کنید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه تشخیص و درمان اعتیاد به مواد مخدر می توانید با مشاوارن مرکز مشاوره ورانشناسی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت با شماره 9099075228 تماس بگیرید. 

 

روانشناسی...
ما را در سایت روانشناسی دنبال می کنید

برچسب : انواع مواد مخدر, عوارض اعتیاد مواد مخدر, علائم اعتیاد به مواد مخدر, اعتیاد به مواد مخدر, نویسنده : پوریا honareh-zendegi بازدید : 153 تاريخ : دوشنبه 29 مرداد 1397 ساعت: 15:52

نشانه های افسردگی در کودکان با نشانه های افسردگی که در بزرگسالان می شناسیم تفاوت هایی دارد. معمولا فرد افسرده دستخوش تغییراتی در خلق می شود، نشانه ی اصلی این اختلال خلق غمگین بسیار شدید است. از دیگر علائم، کاهش لذت در تمام یا بیشتر فعالیت ها، خستگی مفرط، کاهش تمرکز، کاهش یا افزایش وزن می توان اشاره کرد. کودکان نیز هیجانات را تجربه می کنند، ولی دقیقا نمی توانند احساساتشان را بیان کنند، در نتیجه باعث منزوی و درون گرا شدن آن ها شده و می تواند مقدمه ای برای ایجاد اختلالات روانی در نوجوانی و بزرگسالی شوند. این عوامل باعث می شود تا تشخیص اختلال افسردگی در کودکان دشوار گردد.
 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه افسردگی می توانید با مشاوارن مرکز مشاوره روانشانسی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت با شماره 9099075228 تماس بگیرید. 

 

روانشناسی...
ما را در سایت روانشناسی دنبال می کنید

برچسب : افسردگی در کودکان, علائم افسردگی در کودکان, نشانه های افسردگی در کودکان, درمان افسردگی در کودکان, نویسنده : پوریا honareh-zendegi بازدید : 177 تاريخ : دوشنبه 29 مرداد 1397 ساعت: 15:14

طبق قوانین و شرع یکی از وظایف همسر تامین معاش زندگی و دادن مخارج خانه است و زمانی که ازدواج می کند مسئولیت هزینه های همسرش نیز بر عهده او می باشد. در زمان های قدیم که سیستم مالی و بیمه ایجاد نشده بود و رفاه اجتماعی به شکل امروزی نبود پسران وظیفه ی نگهداری از والدین را به عهده داشتند و علاوه بر همسر و فرزندان باید کمک مالی شوهر به خانواده اش را نیز تامین می کرد. اما امروزه با تغییر و پیشرفت قوانین و عرف دیگر جزء وظایف پسر نمی باشد بلکه اگر فرزندی این کار را در حق والدین و یا همشیرهای خود انجام می دهد نشان دهنده ی احسان و نیکی او است. پس احساس مسئولیتی که برخی از آقایان در قبال خانواده ی خود دارند یک امر طبیعی و پسندیده می باشد.
 

 

برای دریافت مشاوره خانواده می توانید با مشاوارن مرکز مشاوره روانشانسی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت با شماره 9099075228 تماس بگیرید. 

 

روانشناسی...
ما را در سایت روانشناسی دنبال می کنید

برچسب : کمک مالی شوهر به خانواده اش, کمک مالی شوهر به پدرش, کمک مالی شوهر به مادرش, نویسنده : پوریا honareh-zendegi بازدید : 257 تاريخ : دوشنبه 29 مرداد 1397 ساعت: 14:34

دیدن کابوس های شبانه کودکان برای بسیری از فرزندانمان اتفاق می افتد اما اغلب در کودکان پیش دبستانی (کودکان 3-6 ساله) بیشتر دیده می شود، چرا که در این سن است که ترس های طبیعی ایجاد می شود و تخیل کودکان بسیار فعال است. برخی مطالعات نشان میدهد که نیمی از بچه ها در این سن کابوس دارند، که شامل رویاهای ترسناک و ناخوشایند است که باعث ناراحتی یا مشکلاتی در زنگی روزمره می شود. زمانی که کودک به خاطر یک کابوس از خواب بلند می شود نیاز دارد از محیط واقعی اطرافش آگاهی یافته و در نتیجه پدر و مادر خود را نیز بیدار می کند.
 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه کابوس های شبانه کودکان و درمان آن می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت با شماره 9099075228 تماس بگیرید .

 

کابوس چیست

یک کابوس رویایی بد است که معمولا شامل یک خطر یا تهدید می باشد، این رویاها ممکن است در مورد یک وضعیت ترسناک و یا شامل موضوعاتی ترسناک مثل تصاویر و چهره ی هیولا، ارواح، حیوانات و یا افراد بد باشد. موضوعات مشترک از دست دادن کنترل و ترس از آسیب هستند. بچه ها معمولا در هنگام بازی، حرکت در اطراف و گریه کابوس ندارند. و زمانی که از خواب بیدار می شوند آرام شده و به یاد رویا می افتند. پس کابوس با حمله وحشت شبانه متفاوت، در طول یک حمله وحشت کودک بیدار شدنش از خواب دشواراست و اغلب علائم کابوس های شبانه کودکان را به خاطر نمی آورند و در طول روز گیج و گریه های بی وقت دارند.

 

علت کابوس شبانه کودکان

دقیقا مشخص نیست که علت کابوس های شبانه کودکان چطور و چگونه است، با این حال برای کودکان، کابوس ها می توانند به رویدادهایی مانند شروع مدرسه، رفتن به یک محله ی جدید یا ازدواج مجدد و طلاق والدین مربوط باشد. همچنین برخی از عوامل ژنتیکی و روانی نیز می توانند به کابوس ها منجر شوند، به طوری که حدود 7% کودکان که کابوس دارند، سابقه ی دیدن کابوس در حداقل یکی از والدین و خواهر و برادر آن ها بوده است. کابوس ها در بعضی از کودکان که دارای مشکلات جسمانی مثل عقب ماندگی ذهنی و یا افسردگی و برخی از دیگر بیماری هایی که بر مغز اثر می گذارد، شایع تر می باشد. کابوس ها می توانند همراه تب نیز باشند.  اختلاف ها و استرس هایی که در طول روز اتفاق می افتد نیز منجر به کابوس برای کودک شود.

 

درمان کابوس های شبانه در کودکان

درمان کابوس های شبانه کودکان چند مرحله دارد:

گوش دادن و فهمیدن: سعی کنید ترس کودک را درک کرده و آن ها را نادیده نگیری و یا ترس هایشان ره به شوخی نگیرید.

اطمینان دهی: بسیار اهمیت دارد که اگر کودکتان ترسیده است به او اطمینان بدهید، و درباره ی امنیتش بارها صحبت کنید.

مهارت های مقابله ای را آموزش دهید: به کودکانتان این مهارت ها را آموزش دهید و درباره پاسخ مناسب جایگزین بحث کنید، مثل شجاع بودن؛ و یا مثبت فکر کردن. شما می توانید خودتان را هم مثال بزنید که وقتی از چیزی می ترسید چطور با آن مقابله می کنید. همچنین می توانید با خواندن داستان هایی که در آن شخصیت های داستانی با ترس هایشان رو به رو شده و آن را کنترل کرده اند، به فرزندتان کمک کنید.

بازی و لذت بردن در تاریکی: یک بازی در تاریکی با هم انجام دهید تا کودک از آن لذن ببرد. مثلا می توانید از وسایلی که در تاریکی میدرخشند برای ترتیب دادن یک بازی ماجراجویی و یافتن آن شبنماها استفاده کنید.

از تخیل خود استفاده کنید و خلاق باشید: از تخیل خود استفاده کنید و با ترس هایی خیالی مثل هیولاها بجنگید. بسیاری از خانواده دریافتند که جنگ با هیولا یک روش فوق العاده برای کمک به کودکان است تا بتوانند با ترس زمان خواب مقابله کنند. بعضی از بچه ها با حضور یک حیوان خانگی حتی یک ماهی در اتاق احساس راحتی کردند.

شئ امن: به فرزندانتان کمک کنید تا با یک شی که میتواند با خدش به تخت ببرد ارتباط امن برقرار کند. این می تواند به او جهت داشتن احساس آرامش در طول خواب کمک کند.

استفاده از چراغ خواب: اصلا تفاوتی ندارد که کودک از چه چیزی می ترسد، چراغ خواب می تواند کمک کننده باشد. چراغ خواب ها تا زمانی که مانع خوابیدن کودک نشوند هیچ ایرادی ندارد. همچنین باز گذاشتن در اتاق خواب این احساس را به کودک می دهد که از باقی خانواده جدا نشده است.

پرهیز از دیدن برنامه های تلویزیونی ترسناک: کودکان را از دیدن این نوع برنامه ها منع کنید، برنامه های تلویزیونی، فیلم، کارتون و داستان هایی که به ترس هایش می افزاید.

تمرین آرامش با کودک: به کودکتان راه های روش های ریلکسیشن (آرامش بخشی) را آموزش دهید تا به او کمک شود که در رخت خواب آرامش یابد. برای مثال، به او یاد دهید یک سحنه ی آرامش بخش را تصور کند مانند دراز کشید بر روی ساخل یا تماشای غروب خورشید. این ها به یاد می دهد که قبل از خواب به چه چیزهایی به جای ترس هایش فکر کند.

چک کردن کودک: اگر کودک درباره رفتن شما مضطرب است، به او اجازه ندهید که پیش شما بماند او را در تخت خودش گذاشته و اغلب او را چک کنید. بهتر است در بازه های زمانی مشخص (5 تا 10 دقیقه) چک شود تا این اطمینان به او داده شود که شما فقط زمان هایی که او گریه نمی کند نیز حضور دارید.
 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه کابوس های شبانه کودکان و درمان آن می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت با شماره 9099075228 تماس بگیرید .

 

خدمات مرکز مشاوره تلفنی خانواده هنر زندگی

  مرکز مشاوره روانشناسی تلفنی خانواده هنر زندگی با بهره مندی از کادر مجرب خدمات خود در زمینه مشاوره تلفنی خانواده با موضوعاتی شامل مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره پیش از ازدواج، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره دوستی دختر و پسر،  مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره دوستی‌های پیش از ازدواج،  مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره دوران نامزدی، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره اعتیاد، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره همسریابی مشاوره خانواده تلفنی با موضوع مشاوره ازدواج، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره قبل از ازدواج، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره زندگی مشترک،  مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره جنسی

 

  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

منبع:کابوس های شبانه کودکان | علائم، نشانه ها و درمان

روانشناسی...
ما را در سایت روانشناسی دنبال می کنید

برچسب : کابودس های شبانه کودکان, درمان کابوس های شبانه کودکان, علائم کابوس های شبانه کودکان, علت کابوس های شبانه کودکان, نویسنده : پوریا honareh-zendegi بازدید : 138 تاريخ : دوشنبه 29 مرداد 1397 ساعت: 14:08

نقش و اهمیت خانواده در بسیاری از مسائل زندگی افراد به وضوح قابل مشاهده است. خانواده اولین بخش از یک اجتماع است که هر کدام از ما بر اساس یک اتحاد زیستی، قانونی، جغرافیایی ... به صورت تولد، فرزند خواندگی، یا ازدواج به آن وارد می شویم. روابط بین اعضا و نقش هایی که هر یک از اعضا بر عهده می گیرند، می تواند بر شکل گیری شخصیت و رفتارهایی که نسبت به یکدیگر دارند اثر بگذارد. علاوه بر ژن های مشابه، سبک ارتباطی افراد یک خانواده می تواند خصوصیات مشترک بیشتری را در افراد بروز دهد. برای مثال؛ دختری در زمانی که امتحان دارد بسیار مضطرب می شود و برایکاهش اضطراب خود تمایل به خوردن پیدا می کند، بسیار مشابه رفتاری که مادر او در زمان اخراج همسرش از محل کار انجام داده بود. در ادامه به بیماری هایی اشاره خواهیم کرد که خانواده می تواند در ایجاد، پیشرفت و یا کاهش آن ها نقش داشته باشند.
 

 

برای دریافت مشاوره روانشناسی و مشاوره خانواده می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت با شماره 9099075228 تماس بگیرید. 

 

روانشناسی...
ما را در سایت روانشناسی دنبال می کنید

برچسب : اهمیت خانواده,نقش خانواده, نویسنده : پوریا honareh-zendegi بازدید : 142 تاريخ : دوشنبه 29 مرداد 1397 ساعت: 13:45

روانکاوی یکی از سبک های روانشناسی است که مبدع آن دکتر زیگموند فروید بوده است. در این مقاله سعی داریم تا حدودی از مرزهای این سبک را برای شما روشن کنیم.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه روانکاوی می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت با شماره 9099075228 تماس بگیرید. 
 

روانشناسی...
ما را در سایت روانشناسی دنبال می کنید

برچسب : روانکاوی, روانکاوی چیست, رویکرد های روانکاوی, نویسنده : پوریا honareh-zendegi بازدید : 137 تاريخ : يکشنبه 28 مرداد 1397 ساعت: 21:09

نقش خانواده در ترک اعتیاد چیست؟ زمانی که در خانواده یکی از اعضا معتاد می شود، نه تنها زندگی شخصی خود را متاثر کرده بلکه بر دیگر اعضای خانواده نیز اثر می گذارد و باعث می شود وظایف و نقش های معمول اعضای خانواده تغییر کند و یا از انجام امور روزمره ی خود غافل شوند و جایگاه دیگری در خانواده پیدا کنند. به طوری که نیرو و انرژی خود را صرف محافظت از خانواده در برابر آسیب ها و اثرات مخرب بیماری اعتیاد می کنند. در مسیر ترک اعتیاد به مواد اعتیاد آور خانواده نقش مهمی را ایفا می کند. به همین دلیل در این مقاله تلاش شده است تا اطلاعات کافی در مورد نقش خانواده و چگونگی عملکرد موثرتر اعضای خانواده برای ترک اعتیاد فرد وابسته به مواد اعتیاد آور به طور کامل توضیح داده شود. 
 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه ترک اعتیاد به مواد اعتیاد آور می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت با شماره  9099075228 تماس بگیرید.

 

روانشناسی...
ما را در سایت روانشناسی دنبال می کنید

برچسب : نقش خانواده در ترک اعتیاد, اهمیت خانواده در ترک اعتیاد, نقش خانواده در ترک اعتیاد به مواد مخدر, اهمیت خانواده در ترک اعتیاد به مواد مخدر, نویسنده : پوریا honareh-zendegi بازدید : 166 تاريخ : يکشنبه 28 مرداد 1397 ساعت: 20:13

مشاوره قبل از ازدواج به منظور این نیست که در پایان ما با یک پاسخ آری و یا نه از طرف مشاور روبرو شویم، در روز های اولیه ازدواج و در زمان آشنایی قبل از ازدواج خیلی از نکات مهم برای شروع یک زندگی مشترک موفق توسط افراد نادیده گرفته می شود، که سبب می گردد بعد از سپری شدن سال های اولیه مشکلات و اختلافات زیادی در بین زوج ها به وجود بیاید. هدف اصلی مشاوره ازدواج یا مشاوره قبل از ازدواج این است که ما یاد بگیریم که چگونه با مشکلات زندگی زناشویی روبرو شویم. در حقیقت مشاوره قبل از ازدواج مانند واکسنی برای پیشگیری از طلاق و مانع از هم پاشیدن زندگی مشترک می باشد. از آنجایی که ازدواج مهمترین تصمیم گیری در زندگی هر فرد می باشد، آموزش دیدن برای این تصمیم گیری و یادگیری مهارت های لازم برای زندگی مشترک ضروری است. از جمله نکات مهم، فهم دقیق این مسئله است که همسر آینده شما در یک خانواده با افکار، فرهنگ، علایق و ... کاملا متفاوت با شما بزرگ شده است. خواه ناخواه بسیاری از معیار ها و علایق زندگی او با شما متفاوت است. باید بیاموزید که چگونه با وجود این فرهنگ ها و علایق در بین شما و همسرتان زندگی مشترک بسیار شادی را بسازید. مشاوره ازدواج از جمله مواردی است که زندگی مشترک شما را تضمین می کند. مقاله مهترین عواملی که زندگی مشترک را تهدید می کنند و سوالات مهم قبل از ازدواج را حتما بخوانید. برای عضویت در کانال مشاوره ازدواج کلیک کنید. 


 

برای مشاوره ازدواج تلفنی می توانید با مرکز مشاوره روانشناسی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت با شماره 9099075228 تماس بگیرید.

 

 

روانشناسی...
ما را در سایت روانشناسی دنبال می کنید

برچسب : مشاوره ازدواج, مشاوره قبل از ازدواج, مشاوره پیش از ازدواج, مشاوره ازدواج تلفنی, مشاوره تلفنی ازدواج, مشاوره قبل از ازدواج تلفنی, نویسنده : پوریا honareh-zendegi بازدید : 193 تاريخ : يکشنبه 28 مرداد 1397 ساعت: 19:23

آیا مشاوره تلفنی خانواده و مشاوره گرفتن در مورد مشکلات و مسائل خانوادگی نیاز است یا نه؟ در هنگام برخورد با هر مشکل خانوادگی نیاز به مشاوره خانواده داریم؟ آیا مشاوره خانواده تلفنی در حل کردن مشکلات خانواده کمک می کند یا بی اثر است؟ گاه خانواده ها در زندگی با مشکلاتی مواجه می شوند که برای حل کردن آنها، با افراد با تجربه و سن بالای خانواده خود به اصطلاح ریش سفید خانواده مشورت می کردند. با توجه به تغییر سبک زندگی و نیاز هایی که زندگی امروزه می طلبد. امروزه خانواده ها با مشکلات پیچیده تری مواجه هستند و برای حل این مشکلات نیاز به مشاوره با یک متخصص دارند.

 


برای دریافت مشاوره خانواده می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی تلفنی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت با شماره 9099075228 تماس بگیرید. 

 

روانشناسی...
ما را در سایت روانشناسی دنبال می کنید

برچسب : مشاوره خانواده, مشاوره خانواده تلفنی, مشاوره تلفنی خانواده, مشاوره مشکلات خانواده, نویسنده : پوریا honareh-zendegi بازدید : 205 تاريخ : شنبه 27 مرداد 1397 ساعت: 21:03

آیا می دانید مشاوره جنسی و زناشویی چه کاربردی دارد ؟ آیا کمک گرفتن از مراکز مشاوره جنسی کاره درستی است ؟ به دلیل عدم آگاهی از مسائل جنسی است که مشاوره مشکلات جنسی و بیشتر مشاوره تلفنی جنسی تبدیل به یک موضوع بسیار پیچیده شده است. هر چند که مشاوره جنسی معمولا مربوط به زندگی زناشویی و روابط زن و شوهر پس از ازدواج می شود اما صرفا مشاوره مشکلات جنسی به زندگی زناشویی محدود نمی شود. هر فرد، چه دختر چه پسر با رسیدن به سن بلوغ، که معمولا با بلوغ جنسی آغاز می شود، با شرایط جدیدی مواجه می شود. که اگر با آموزش و آگاهی همراه نباشد مشکلات زیادی را برای نوجوانان در سنین بلوغ به وجود خواهد آورد. آموزش های جنسی باید به دور از پرده دری و با رعایت عفت صورت گیرد، چرا که مشاوره جنسی نه تنها ضرری برای فرد ندارد بلکه سبب رفع بسیاری از مشکلات زوج ها و افرادی که تازه به سن بلوغ رسیده اند می باشد.


برای دریافت مشاوره تلفنی جنسی و سکس تراپی می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت با شماره 9099075228 تماس بگیرید.

 

روانشناسی...
ما را در سایت روانشناسی دنبال می کنید

برچسب : مشاوره جنسی, مشاوره جنسی تلفنی, مشاوره مشکلات جنسی, مشاوره تلفنی جنسی, نویسنده : پوریا honareh-zendegi بازدید : 169 تاريخ : شنبه 27 مرداد 1397 ساعت: 19:29

رفتاردرمانی یکی از روش های درمانی در روانشناسی است که تا چندی پیش طرفداران بسیار زیادی در جهان به خصوص در کشورهای آمریکا و کانادا داشته است. رفتاردرمانی تمرکز خود را بر روی تغییر دادن مستقیم رفتارها بدون نگاه به ریشه ی رفتارها قرار داده است. رفتاردرمانگران معمولا با بستن یک قرارداد و برنامه ی رفتاری با مراجعین خود سعی در تغییر رفتار می کنند.  شیوه های رفتار درمانی در تغییر رفتار کودکان و عادات بزرگسالان توانسته موفقیت آمیز عمل نماید. اما گاهی این تغییرات کوتاه مدت بوده چرا که ریشه ی آن مستتر مانده و حل نشده است. برای دریافت درمان مناسب می توانید با مرکز هنر زندگی تماس بگیرید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه رفتار درمانی و کاربرد های درمانی آن می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت با شماره 9099075228 تماس بگیرید. 

 

روانشناسی...
ما را در سایت روانشناسی دنبال می کنید

برچسب : رفتار درمانی,رویکرد های درمانی رفتار, نویسنده : پوریا honareh-zendegi بازدید : 130 تاريخ : شنبه 27 مرداد 1397 ساعت: 18:58

داروی های ضد اضطراب، داروها و موادی هستند که به صورت کلی اضطراب را مهار می کنند. عمل این داروها معمولا در تعارض با عوامل اضطراب که موجب بیشتر شدن اضطراب می شوند، قرار دارد. این دسته از ترکیبات و مواد شیمیایی به عنوان داروهای مربوط به اضطراب می باشند که می توانند اضطراب را کم و یا زیاد کنند. بعضی از داروهایی که بر مغز تاثیر می گذارند و بیشتر برای تفریح مصرف می شوند، مثل الکل،‌ اضطراب را در ابتدا زیاد می کنند. اما شواهد حاکی از آن است که در نهایت آن ها اضطراب را مهار می کنند. داروهای ضد اضطرابی نیز برای کم کردن یا از بین بردن اضطراب استفاده می شوند و بر نشانه ها و علائم جسمانی و روانی اضطراب تاثیر دارد. همچنین نور درمانی و مداخله های دیگر نیز بر مهار اضطراب تاثیر گذاشته است.
 

برای دریافت مشاوره در زمینه تشخیص و درمان اضطراب می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت با شماره 9099075228 تماس بگیرید. 

 
 
روانشناسی...
ما را در سایت روانشناسی دنبال می کنید

برچسب : قرص ضد اضطراب,داروهای ضد اضطراب, نویسنده : پوریا honareh-zendegi بازدید : 184 تاريخ : شنبه 27 مرداد 1397 ساعت: 16:34

کاتاتونیا یک نشانه روانی حرکتی است که از دیرباز با اسکیزوفرنی، در تشخیص ها به کار می رفته است. بسیاری از روانشناسان بالینی بر این باور هستند که شیوع این اختلال در چند دهه اخیر کاهش یافته است. ما بر این باوریم که کاتاتونیا فقط مربوط به اختلال اسکیزوفرنی نیست. بسیاری از افراد مبتلا به دلیل اختلال خلق و یا طبیعت ایدیوپاتیک، وجود دارند. به طوری نشانه های آن در اختلالاتی چوناختلال دوقطبی، افسردگی اساسی، اختلال استرس پس از حادثه و سوء مصرف دارو و مواد دیده می شود. 
 

 

برای دریافت مشاوره روانشناسی می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت با شماره 9099075228  تماس بگیرید. 

 

روانشناسی...
ما را در سایت روانشناسی دنبال می کنید

برچسب : کاتاتونیا, نشانه های کاتاتوینا, علل کاتاتونیا, درمان کاتاتونیا, نویسنده : پوریا honareh-zendegi بازدید : 171 تاريخ : شنبه 27 مرداد 1397 ساعت: 15:37